DOLOMITY 2019
23.08.2019 16:35

V dňoch 4. až 8. júla som sa zúčastnil fotografickej akcie Dolomity 2019, ktorú organizoval fotoklub FOP z Popradu. Ubytovaní sme boli v apartmáne Sunny Arabba v stredisku Arabba. Navštívil som krásne miesta a spoznal som nádhernú krajinu.

Hneď na začiatok a to už v deň príchodu som spoznal sedlo Gardena Pass, kde aj napriek nie ideálnemu počasiu bolo úžasne ale sem tam vykúklo slnko a  tak som urobil prvé fotografie tohto sedla a okolitých kopcov, hlavne Pisciadu, Sas dla Luesa, Schiefer Tod a Murfrejt, ktoré tvoria skupinu Sella a Gardena Pass. Passo Gardena je zaujímavé aj malým kostolíkom, ktorý ma veľmi zaujal.

Na druhý deň pobytu sme sa na východ slnka vybrali na Passo Giau, kde sa fotil východ slnka. Atmosféra krajiny bola úžasná aj keď obloha nebola ideálna na fotenie. Passo Giau je vysoký horský priesmyk. Nachádza sa v strede rozľahlej horskej pastviny na úpätí pohoria Nuvolau (2574m) a pohoria Averau (2647m). Sú tam pôsobivé výhľady hlavne na západ. Nachádzajú sa tu aj Cinque Torri, co je skupina piatich skalných veží a sú súčasťou pohoria Averau. Fotenie nebolo náročné na výstupy a pod. Bolo tam aj množstvo kvetín Azolei , ktoré skrášľovali tieto pastviny.

Po návšteve známeho mestečka a zimného strediska Cortina de Ampezzo sme sa vybrali na večerné fotenie do prírodného parku Tre Cime kde sa nachadzajú tri výrazne vrcholy Sexténskych Dolomít s rovnakým názvom Tre Cime a tvoria ich vrcholy Cima Piccola, Cima Grande a Cima Ovest. Sú jednými z najznámejších horských skupín v Alpách. Do roku 1918 boli vrcholy súčasťou hranice medzi Rakúskom a Talianskom. Mňa osobne toto miesto uchvátilo a zanechalo vo mne hlboké zážitky. Fotil som panorámy krajiny s týmito vrcholmi a neskôr aj západ slnka, ktorý Tre Cime krásne osvetlil a zafarbil. Času na fotenie bolo veľa a tak som si  okrem fotenia mohol užívať nádheru tohto miesta. Ešte by som sa tu chcel vrátiť a tieto vrcholy odfotiť s nočnou oblohou ktorej súčasťou by bola aj mliečna dráha.

Na ďalší deň ráno sme sa vybrali do horského priesmyku Passo delle Erbe, ktorý sa nachádz v Južnom Tirolsku.. Tento priesmyk sa nachádza vo výške 1987 m nad morom. Ráno bolo úžasné a slnko pri východe farbilo okolie do zlata. Východ slnka som si teda poriadne užil a fotil som z krásne rozkvitnutej lúky hlavne vrchy Plose, Sass de Putia, Odle a pohorie Gabler.

V ten istý deň sme sa potom popoludní presunuli na Passo Falzarego, kde sme sa najprv lanovkou dostali na horu Lagazuoi, z ktorej sú veľmi pekné výhľady na okolité hory a krajinu. Lagazuoi sa nachádza vo výške 2835 m nad morom a je známe svojimi vojnovými tunelmi, ktoré boli vybudované talianskymi vojakmi v prvej svetovej vojne. Dnes sa tu nachádza skanzen a je tu možnosť prezrieť si tieto tunely. Dá sa povedať, že táto hore je ako skalný hrad. Bol to pre mňa zážitok spojený samozrejme aj s fotením a filmovaním či už okolitých hôr alebo tohto miesta.

Po návrate lanovkou dole som sa pomaly presunul na ďalšie fotenie a to k vysokohorskému jazeru Limides, ktoré priťahuje veľké množstvo fotografov kvôli krásnej atmosfére. Cesta k nemu nebola náročná a fotografoval som aj počas nej pretože v okolí sa týčia pohoria Averau, Sasso di Stria, Lagazuoi a Tofana di Rozes. Tieto majestátne pohoria sa  odrážajú aj v čistej vode tohto jazera a to je pre fotografov lákavé. Dlho som to jazero nefotil, pretože prišla silná búrka a musel som sa urýchlene vrátiť dole.

V nasledujúce ráno sme sa vybrali do horského priesmyku ktorý sa nachádza vo výške 2240 m nad morom. Objektom na fotenie pri východe slnka bola hlavne skupina vrchov známa ako horská skupina Sella. Samozrejme som fotil aj okolie, ktoré bolo na fotenie tiež zaujímavé. Tento priesmyk je známy aj cyklistickými pretekmi a preto sú tu aj omedzenia , kvôli ktorým bolo fotenie časovo obmedzené. Jazdí sa tu aj Giro Italia a v deň fotenia tu boli cyklistické preteky, ktorých sa zúčastnilo cca 10000 cyklistov. Samozrejme v Passo Pordoi pri pozeraní na preteky fotoaparát nechýbal.

Po pretekoch sme sa presunuli k lanovke a vyviezli sme sa na horský vrchol Sass Pordoi odkiaľ boli nádherne 360 stupňové výhľady na okolité Dolomity. Miesto je očarujúce a ideálne na fotenie panorám. Zaujala ma aj náhorná plošina, ktorá sa nachádza hneď vedľa. Zo Saa Pordoi je aj výborný výhľad na najvyššiu horu Dolomit a to na Marmoladu ktorá je vysoká 3343m nad morom a na ktorej je aj jediný ľadovec Dolomit s totožným názvom.

Večer sme sa ešte vrátili do Passo Pordoi , kde som ešte pri už zamračenom počasí fotil náladové fotografie, či už pri malom jazierku alebo okolia priesmyku na vzdialenú skupinu vrchov Sella. Začínala byť aj poriadna zima a tak sa fotenie skončilo skôr. Fotografie sa podarili a tak som spokojný že pri takom počasí  mi vyšli. Ráno sme už vycestovali domov, ale cestou sme sa ešte zastavili v Sextenských  Alpách, kde vzniklo ešte pár fotiek na záver. Verím že som vám priniesol nejaké zaujímavé informácie o pobyte a pozývam vás do mojej galérie Dolomity, kde sú  fotografie z tejto vydarenej akcie.

0 komentárov ( zobrazené: 2× )
BOJNICKÝ ZÁMOK - Bojnice castle
27.11.2017 13:30

Bojnický zámok je romantický zámok s čiastočne ponechaným pôvodne gotickým a renesančným základom hradu. Nachádza sa v trenčianskom kraji a leží na západnom okraji mesta Bojnice.
Zámok je viditeľný z väčšej časti horného Ponitria. Je postavený na travertínovej skale a tvorí ho vnútorný a vonkajší hrad s troma nádvoriami.
V roku 1970 bol vyhlásený za Národnú kultúrnu pamiatku. (Wikipédia)

V blízkosti zámku sa nachádzajú Bojnické kúpele kde som v januári 2016  absolvoval kúpeľnú liečbu a samozrejme som následne tomuto zámku venoval viac času. Pri spoznávaní okolia zámku a pri spoznávaní jeho histórie som mal stále pri sebe fotoaparát čím vzniklo mnoho fotografií a s niekoľkými z nich sa chcem v tejto galérií s vami podeliť.
Fotografie ktoré sú v galérií boli fotene iba v tomto zimnom mesiaci pri rôznom počasí a pri rôznych januárových náladách.
Budem rád ak vás niektoré oslovia alebo potešia.

Ďakujem za návštevu
1 komentárov ( zobrazené: 15× )
KRAJINA NAŠA PODTATRANSKÁ - Our Sub-Tatran country
03.05.2016 17:26

Pozdravujem vás :)
V tejto galérii vám chcem predstaviť fotografie, ktoré reprezentujú kraj kde som sa narodil a kde žijem. Je to kraj podtatranský, kraj studený ale na druhej strane úžasne krásny s dominantou Vysokých Tatier. Fotografiami v tejto galérii vám chcem ukázať nielen krásu ale aj farby, nálady prírody a atmosféru, či už atmosféru rána alebo večera a preto sa v nej nenachádzajú fotografie zo zimného obdobia. Fotografie vznikali nielen na Slovensku ale aj v Poľsku. Táto naša podtatranská krajina je rozsiahla a preto fotografie v galérii budú pribúdať, pretože často v nej chodievam s fotoaparátom. Skoro všetky fotky sú fotené Nikonom D7200, a ešte bez polarizačného filtra. Myslím, že tento fotoaparát poskytuje dosť reálne farby a mne úplne vyhovuje.
0 komentárov ( zobrazené: 38× )
CHORVÁTSKO - Croatia
25.11.2015 14:55

V minulom roku v auguste som strávil dovolenku v Chorvátsku, konkrétne v letovisku Pakoštane, ktoré sa nachádza na pobreží Jadranského mora cca 35km od mesta Zadar. Počas týchto dní som sa snažil túto časť Chorvátska zdokumentovať svojimi fotografiami a to nielen samotné letovisko Pakoštane a jeho okolie s ostrovmi Sv.Juština, Veliki Škojl a Babuliaš, ale aj iných krásnych a zaujímavych miest. Jedná sa o ostrov Vrgata, kde sa zastavil čas a kde nájdete pokoj pre oddych. Ďaľšie fotografie sú z Vranského jazera, ktoré je neďaleko od Pakoštane a to iba 400m. V galérii môžete vidieť aj fotografie z národneho parku Kornati. Nachádza sa tu 89 ostrovov, ostročekov a útesov Bola to úžasna plavba loďou do zátoky Telščica na ostrove Dugi. Toto súostrovie bolo vyhlásene v roku 1980 za národny park. Ďaľšie zážitky a aj fotografie mám z národneho parku Krka, ktorý je so svojimi jazerami a vodopádmi jednou z najvýznamnejších prírodnych pamiatok Chorvátska. Fotografie niektorých vodopádov som fotil priamo z vody :)
Bola to úžasná dovolenka a preto dúfam, že aj napriek tomu že nešlo len o samotne fotografovanie,  vás môj fotodokument zaujme. Veľký dík za to všetko patrí Ľudke Gregušovej, lebo bez nej by to všetko nebolo :)
0 komentárov ( zobrazené: 38× )
DOBRÉ RÁNO SPIŠSKÁ MAGURA - Good mornin Spišsská Magura
08.04.2015 9:02

Spišská Magura je flyšové pohorie na severnom Slovensku, súčasť Podhôľno-magurskej oblasti. Susedí z juhu s Podtatranskou brázdou, Tatrami  a Podtatranskou kotlinou, z východu s Levočskými vrchmi a Spišsko-šariským medzihorím a na severe s Pieninami. Západnú a časť severnej hranice tvorí štátna hranica s Poľskom. Spišská Magura sa delí na dva geomorfologické podcelky: Repisko na juhozápade a Veterný vrch na severe. Hranica medzi nimi vedie údolím Rieky a cez Magurské sedlo. Najvyšším vrchom pohoria je Repisko (1 259 m.n.m.) v juhozápadnej okrajovej časti pohoria.Hlavný hrebeň podcelku Repisko vedie po línii Repisko - Magurka - Bukovina - Smrečiny - Spádik - Magurské sedlo - Javor - Toporské sedlo, kde nadväzuje na hlavný hrebeň podcelku Veterný vrch - Kameniarka - Riňava - Veterný vrch (najvyšší vrch rovnomenného podcelku, 1 101,2 m n. m.). Pohorie je rozdelené na viaceré rázsochy údoliami potokov a riečok: Frankovský potok, Rieka, Jordanec, Lesniansky potok, Toporský potok, Šoltýsa a ďalšie. Údolie Dunajca na severe je hranicou s Pieninami, toky Javorinky a Bielej od Tatier a v údolí Popradu, v tzv. Ružbašskej bráne sa stýka s pohorím Levočské vrchy. V časti Osturnianská brázda a na priľahlých svahoch Spišskej Magury sa zachovali viaceré jazierka zosuvného charakteru. Napr. Malé jazero, Veľké jazero, Ksenino jazierko, Osturnianské jazero. V podcelku Repisko sa zachovalo Jezerské jazero tiež zosuvného charakteru. Na styku pohoria s kotlinami vyvierajú minerálne pramene (Vyšné Ružbachy, Toporec).

Je to krásny kraj a ja dúfam, že v mojej galérii, kde ho zachytávam ako sa ráno prebúdza tu krásu nájdete.

0 komentárov ( zobrazené: 114× )
CESTA NA SIVEC - Way to Sivec
10.03.2015 9:01

19.októbra 2014 som sa zúčastnil fotozrazu, ktorého cieľom bol výstup na vrch Sivec v pohorí Čierna hora pri vodnej nádrži Ružín. Podľa mnohých ľudí a už vlastne aj podľa mňa patrí medzi najkrajšie výhľadové vrchy na Slovensku. Výškou 781m nepatrí medzi velikánov ale všetko nahrádza svojou polohou v pohorí čím nám poskytuje možnosť na úžasné výhľady na vodnú nádrž Ružín a na Volovské vrchy. Ak je dobrá viditeľnosť je zo Sivca vidieť aj Vysoké Tatry. Som rád, že som absolvoval tento fotozraz, pretože to stálo zato a okrem vychutnávania si výhľadov som aj fotil a v galérii Cesta na Sivec - Way to Sivec, ktorú som dnes pridal sa chcem svojími fotografiami s vami o tieto výhľady podeliť.V galérii nájdete okrem fotografií z výhľadov aj fotografie, ktoré vznikli cestou späť, kde aj les mi ponúkol svoje detaily  na fotografovanie. Dúfam, že vás tieto fotografie zaujmú a ak ste na Sivci ešte neboli, tak vás presvedčia o výlete na tento kopec.
0 komentárov ( zobrazené: 33× )
FURMANSKÉ PRETEKY
15.09.2014 17:43

Furmanské preteky. Pod týmto názvom rozumieme preteky furmanov a ich koní. Tieto preteky sa na Slovensku organizujú už niekoľko rokov a to na celom území od západu až po východ Slovenska. V súčastnosti sú už furmani so svojimi koňmi zjednotení do asociácie AFuS , čo je nezávislé občianske združenie. Tieto preteky si získavajú čoraz viac fanúšikov a aj divákov. Samotné preteky pozostávajú  z troch disciplín. Z furmanského slalomu s vozom, kde sa prekonávajú ťažké prekážky ako prechod mostom, slalom, cúvanie, presnosť zastavenia a iné. Druhou je furmanská presnosť a poslušnosť – ťah klady s rôznymi cvikmi na presnosť a poslušnosť koní. Najsledovanejšou a najatraktívnejšou disciplínou je tretia silová, pri ktorej sa ťahá bremeno, ktoré sa postupne zväčšuje čiže sa zvyšuje záťaž. Furmanské preteky sa konajú v rôznych ročných obdobiach. 16.augusta 2014 sa takéto preteky konali aj vo Vikartovciach (okres Poprad ), ktorých som sa zúčastnil ...ale so svojím fotoaparátom a v novej galérii na mojej stránke vám chcem prezentovať tieto preteky mojimi očami. Dúfam, že sa vám moje fotografie budú páčiť a že vám aspoň trochu navodia atmosféru pretekov.
0 komentárov ( zobrazené: 39× )
VÝTVARNÁ FOTOGRAFIA - Art Photography
20.05.2014 20:54

Citácia z Wikipédie: „Výtvarná fotografia je fotografický štýl, ktorý zahŕňa širokú škálu záberov snímaných výtvarným spôsobom. Jedná sa prevážne o fotografie, ktoré boli vytvorené k splneniu tvorivej vízie umelca. Výtvarná fotografie kladie väčší dôraz na estetickú hodnotu fotografie ako napríklad informatívna alebo dokumentárna fotografia.
Mňa výtvarná fotografia v poslednom období veľmi zaujala. Krása vytvárať vlastné svety, myšlienky a pocity vo fotografii bolo to, kvôli čomu som sa takejto fotografii začal venovať. Samotná fotografia vzniká nápadom a následne aj pri fotení na danom mieste, kde si nafotím viacero záberov...či už hlavného motívu alebo rôznych fotografií, z ktorých potom vytváram textúry. Tie následne používam  pri tvorbe takejto fotografie. Finálna fotografia je poskladaná z viacerých fotografií a textúr.
Výtvarná fotografia dáva autorovi úplnú slobodu vyjadriť sa. Na druhej strane je však jej tvorba časovo náročná a samozrejme núti človeka premýšľať a rozvíjať svoju fantáziu.
Ja som na začiatku, ale verím, že sa budem postupne zlepšovať a zdokonalovať.
Moje výtvarné fotografie z tejto témy si môžete pozrieť v novej galérii Art Photography.
1 komentárov ( zobrazené: 32× )
ROK NA LESNICKOM SEDLE - Year on Lesnické sedlo
12.11.2013 21:03

Dnes sa so svojou novou galériou opäť vraciam na Lesnické sedlo. Tentokrát prezentujem klasické fotografie (panorámy sú prezentované v predošlej galérii z Lesnického sedla) z obdobia dvoch rokov, ktoré som fotil v každom ročnom období...od neskorej jari až po zimu. Na týchto fotografiách sú zábery z rôznych časti Lesnického sedla či už zo slovenskej strany alebo z poľskej strany sedla. Väčšina fotiek vznikala skoro ráno alebo v podvečer a večer. Pri fotení som používal Nikon D80 a objektívy Nikkor 18-70mm a Soligor 100-400mm. Lesnické sedlo je pre mňa jedno z najkrajších miest na Slovensku ktoré som navštívil či už kvôli turistike alebo kvôli foteniu. Rád sa tam vraciam a verím že z tohto úžasného miesta vzniknú ešte nejaké zaujímavé fotografie.
0 komentárov ( zobrazené: 29× )
V KRAJINE KVETOV - In the land of flowers
16.09.2013 20:21

Zdravím vás.
Dnes pridávam ďalšiu galériu a to galériu s názvom " V krajine kvetov " v ktorej vám chcem svojimi fotografiami ukázať svet kvetov tak ako ho videl a vidím ja, tak ako sa nedá vidieť pohľadom zhora. Prezentované fotografie vznikali v období troch rokov v rôznych lokalitách Slovenska a Poľska ako napr. vo Vysokých Tatrách, v Belianskych Tatrách, v Slovenskom raji, na Lesníckom sedle, v okolí Popradu a na iných miestach. Pri fotení som pracoval s fotoaparátom Nikon D80 a s dvoma objektívmi a to Soligorom 100-400mm a Nikonom 50mm f1,8. Fotil som v rôznych denných hodinách a za každého počasia či už svietilo slnko alebo pršalo. Na fotkách niesu len kvety, pretože v tejto krajine kvetov sú aj iné zaujímavé objekty.
Prajem vám príjemný zážitok. :)
0 komentárov ( zobrazené: 54× )